ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ANNE VE BABALARINA ÖNERİLER

Üstün Yetenekli Çocukların Anne ve Babalarına Öneriler;

  • Çocuğunuzun akranlarında görüldüğü kadar disipline, denetime, kabul görülmeye, özgürlük kazanmaya, sorumluluk alabilmeye ihtiyacı olduğunu aklımızdan çıkartmamalıyız.
  • Ebeveynlerin değerlerinin birbirlerine uyumu çocuğun iyi şekilde gelişimi için önem taşıyacaktır. Çocuğun hangi isteklerine cevap verilip verilmeyeceği hakkında büyük fikir uyuşmazlıklarının olmaması gereklidir.
  • Ebeveynler çocuklarının gelişimine katkıda bulunurken beraber hareket edebilmelidirler. Sayı, zaman gibi kavramları öğretirken sorumluluğu paylaşabilmelidir.
  • Çocuğa sık sık kitap okunmalı, ilgi duyduğu etkinlikler takip edilmeli, kendini ifade edebilme ve düşüncelerini paylaşıp üzerinde konuşabilmesi sağlanabilmelidir.
  • Üstün yetenekli çocuklar ölüm, hastalık, savaş ve para gibi konularda deneyimlerinin eksik olması sebebi ile problemleri çözebilmede sıkıntı duyarlar. Aynı zamanda yetişkinleri ilgilendiren konulara akranlarından önce ilgi duyarlar ve hassastırlar. Bu nedenle ebeveynler çocuklarına bu konularda gerekli desteği sağlayabilmelidir.
  • Kitapların, dergilerin çocuğu eğitici yönü akıldan çıkartılmamalı ve ansiklopedi ve diğer kaynaklar eğitimde kullanılmalıdır.
  • Çocuğun müzelere, tarihi yerlere, sanat galerilerine götürülmesi güçlü bir öğrenme temeli edinebilmesi için tavsiye edilmektedir.
  • Çocuğun sorduğu sorulara bu kadarı yeter tarzında bir tarzda yanıt verilmemelidir. Çocuğun sorduğu her türlü soru mümkün olabildiğince cevaplanmalıdır.
  • Üstün yetenekli çocukların ilgilendikleri alanlar çok değişkenlik gösterebilmektedir. Fakat dikkatlerini belirli bir konuda uzun süre tutamayabilirler. Bu doğrultuda çocuğun ilgi alanlarının desteklenmesi ebeveynlerin sorumluluğu olarak görülmelidir.
  • Çocuklar günün belirli zamanları içerisinde tv seyretmek, dergi okumak, oyun oynamak gibi aktivitelerde bulunabilirler. Onların bu türden yaşantıları aşırı yönlendirilmemelidir.
  • Ebeveynler çocuğun ilgi alanlarına karşı yetersizlik hissettiğinde imkanları dahilinde etkinliklere yöneltmelidir.