OKUL HAYATINDA PLANLAMA BECERİSİ KAZANILMASI İÇİN YAPILACAKLAR

1). Çocuğa planlamanın önemi aktarılmalı, planlama nasıl yapılabileceği öğretilmelidir.
2). Aile çocuğun günlük rutinlerini planlamasını yardımcı olabilir.
3). Çocuklar evde kendi kararlarını verdikleri ve etki altında kalmadıkları bir ortamda olmak isterler.
4). Çocuk çalışırken dikkat dağıtıcı unsurlar ortamda olmamalı ve hep aynı yerde çalışmalarını yapması sağlanmalıdır.
5). Çocuğun çalışmaya başlamadan önce 2 dakika çalışmayı planlaması için ayırması sağlanmalıdır.
6). Problem çözerken çocuk, plan ve stratejiyi kendisi yapmalı; aile sadece iyi bir dinleyici olmalıdır.
7). Çocuk ödevini doğru yapıp yapmadığına karar verebilmelidir.
8). Çocuklara kendi kendini yönetme becerisi öncelikli olarak ödev çerçevesinde kurulur. Kendi kendini yönetmenin önemi, materyallerinin çoğunu kendi kendine düzeltip yönlendirebilmesinde görülür.
9). Organize olmakta zorlanan çocuklar için materyallerin ev ve okul için ayrı ayrı edinilmesi faydalı olabilir.
10). Sosyal beceriler hakkında konuşmak (arkadaşlığın önemi, ilk arkadaşlık ilişkisi nasıl başlanır, vb), adil olmak, mutlu olmak, kibar olmak gibi konuları konuşarak çocuğun kafasında iyi bir arkadaş özelliklerini biçimlendirebilirsiniz.